Listing 1 - 10 of 1572 << page
of 158
>>
Sort by

Book
Integrale gevallenstudie boekhouden
Authors: --- ---
ISBN: 9038209177 Year: 2006 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leeswerk 2 : Studerend lezen voor de basisschool : Leerlingenboek : Groep 6
Authors: --- ---
ISBN: 9020809148 902084122X Year: 1985 Publisher: Den Bosch Malmberg


Book
Leesweg 4 : werkboek
Authors: ---
ISBN: 9030618981 9030623217 9030620439 Year: 1991 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

andleiding bevat tevens de leesteksten. Bij elke tekst: doelen, wenken, informatie over de auteur, oplossingen van het werkboek.


Book
Leesweg 2 : werkboek
Authors: ---
ISBN: 9030619686 9030618965 9030623195 Year: 1991 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

andleiding bevat tevens de leesteksten. Bij elke tekst: doelen, wenken, informatie over de auteur, oplossingen van het werkboek.


Book
Leefwereld 5 : werkbladen : natuuronderwijs voor de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9022722503 9022722511 902272252X Publisher: Groningen Dijkstra


Book
Leefwereld 8 : werkbladen : natuuronderwijs voor de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 900172387X 9022722600 Publisher: Groningen Dijkstra


Book
Leeswerk : studerend lezen voor de basisschool 4 : leerlingenboek
Authors: --- ---
ISBN: 9020823949 9020823841 Publisher: Den Bosch Malmberg


Book
Ik word internaut : initiatie in het internetgebruik : werkboek
Authors: ---
ISBN: 9030630388 9030630418 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

lt een belangrijke rol in zowel de kleuterklas als de thuiscontext. Er bestaan nog heel wat vragen over de effecten ervan en over hoe voorlezen het best toegepast wordt. In deze bachelorproef wordt verder ingegaan op de terminologie rond voorlezen. Deze bachelorproef omvat tevens een literatuurstudie rond de effecten van voorlezen op de taalontwikkeling. Op basis van 60 observaties in de kleuterklas werd een analyse opgemaakt van de vragen die gesteld worden door kleuterleiders. Deze vragen zijn ingedeeld volgens de modellen van Marion Blank, Bloom en het model van begrijpend lezen. De modellen worden eveneens toegelicht. Uit de resultaten blijkt dat kleuterjuffen vooral vragen stellen op niveau 4 (Marion Blank), analyseren (Bloom) en interpretaties op mesoniveau (begrijpend lezen). Dit kan te wijten zijn aan de leeftijd van de kinderen en hun ontwikkelingsniveau. Verder onderzoek naar de oorzaken en effecten hiervan op de taalontwikkeling is nodig.


Book
Listing 1 - 10 of 1572 << page
of 158
>>
Sort by